Data is en blijft belangrijk…
Data is altijd al belangrijk geweest, in elke organisatie. De uitdaging zit hem in het beschikbaar stellen van je data voor al je afdelingen. Hierbij kun je denken aan omzet data of product data. In beide gevallen wil je alles beschikbaar stellen voor je gehele organisatie.
Voor productie-informatie kun je vanuit verschillende “oogpunten” werken; vanuit een PIM systeem of vanuit een E-commerce platform. Vanuit deze systemen kun je de data doorzetten naar bijvoorbeeld Channable (een van de beste data feed management tools op deze aardbol). Van hieruit kun je naar alle marketingkanalen je data optimaal presenteren. Channable heeft bijvoorbeeld een automatische campagne creatie op basis van je data, dat scheelt een hoop werk!
Maar eigenlijk wil je verder gaan dan simpel je productinformatie beschikbaar stellen. Je wil ook informatie weten over je hardlopers, artikelen die het meest retour komen, artikelen waar de meeste marge op zitten en ga zo maar door. Deze data wil je combineren met je productinformatie t.b.v. betere marketingcampagnes.
We kunnen heel veel kanten op als het gaat om data, hier is simpelweg niet één enkel antwoord op. Elke organisatie is daar uniek in…